Bamse, gammal vän som inte sviker.

Jag fullkomligt älskade bamse när jag va liten, världens starkaste och snällaste björn. Min gamla barndommshjälte ställde upp för mig även i går. Hunden har ju som sagt skadat tassen, inget allvarligt men hon kan inte gå på grusgången,gräsmattan går dock bra. Men iallafall, för att lyckas komma ut på en liten promenad trotts skadan så använde jag mig av sonens strumpa, passade perfekt på hundens tass och hon slapp grus och varm asfalt. Så promenad kom vi ut på, win-win för både henne och mig.Motivet på sonens gröna strumpa va alltså Bamse!

Utöver den vanliga promenaden med hunden (som tyvärr inte vart så lång) så gick jag och lillan ner till affären, jag va tvungen att handla tonfisk (som jag lever på i stort sett) och grönsaker och stegräknaren stod slutligen på 5,3 km och 7632 steg. Mer än i går så jag är nöjd.

Måste också tilläga att jag har duktigt ont i magmusklerna i dag, gjorde några plankan så i dag vet jag exakt vart magmusklerna sitter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0