Stor familj, över en dag

Nu är det gjort, nu vet lillan vem det är som hälsar på varannan vecka, hennes biologiska pappa.
Jag har innan skrivit om att hennes pappa har haft umgänge men som en vän till familjen, i går tog jag och min sambo steget och berättade hur det låg till. Det va helt enkelt dags och det känns faktiskt väldigt bra. Hon tog det väldigt bra och hon tyckte det va lite konstigt att ha två pappor och så många syskon, men det va på ett nyfiket vis.

Vi berättade att jag va tillsammans med hennes bio-pappa men att vi inte kunde leva tillsammans och gick i sär redan när hon låg i magen, sedan levde vi ensamma tills vi träffade min  sambo som blev hennes pappa.Vi berättade att han träffade en ny tjej och fick ett barn som är hennes lillasyster, tjejen hon brukar leka med.Hon har även en lillebror på hans sida och även två styvsyskon.Vi har pratat mycket om ögonfärger här hemma, jag och Milton har blå, sambon och katten har gröna och lillan och hunden har bruna. Jag fick även förklarat för henne varför hon har så fina bruna ögon, det har hon fått efter sin far. Hon tog in informationen på ett väldigt bra sätt.

Men sen kom frågan: "mamma, har jag två mammor också?" 
"Ne det har du igentligen inte, men dina syskon har en mamma, du vet pappas tjej.Henne får du kalla vad du vill. Hon kommer bli som en extra mamma till dig och du bestämmer själv vad du ska kalla henne
"
Det va ett stort steg för mig! 



Bild på lillan i den söta "hippie" klänningen Hannah köpte till henne.



Kommentarer
Postat av: jönsson

en fin klänning har lilla tjejen

2011-07-11 @ 13:42:41
Postat av: Hannah

Gogumman. :) Du får berätta allt på telefon i morgon. PUSS

2011-07-12 @ 00:33:03
URL: http://hanshis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0